یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

برای بسیاری از افراد که یارانه کرونایی به آن‌ها پرداخته نشده است سوال مطرح می‌شود که چرا جزو ۳ میلیون نفر نبودند و دولت دلیل آن را برخی حساب‌های بانکی می‌خواند.

پرداخت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار دریافت یارانه و شناسایی افراد حائز اهمیت این روزها داغ شده است و انواع و اقسام کمک‌های دولتی، توقع و سردرگمی مردم را برای دریافت آن ها بیشتر کرده است.

یارانه معیشتی و یارانه ویژه افراد آسیب دیده از کرونا، این روزها با تلاش و پردازش تیم مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه است و همچنان اعتراضات زیادی را مبنی بر عدم دریافت برای برخی از افراد قشر ضعیف را به دنبال دارد.

همین چند شب گذشته بود که سخنگوی طرح یارانه معیشتی دولت در گفته هایش به درخواست‌های برخی مردم مبنی بر اینکه چرا سرایداری که ملک و املاکی ندارد پرده برداری کرد و از گردش حساب ۴۰۰ میلیاردی و سفرهای خارجی این فرد گفت. میرزایی به اعتراض افرادی که ۳۰ ماشین وارداتی و حساب دارای گردش مالی ۳ میلیاردی هم اشاره کرد و در آخر به حساب‌های اجاره‌ای یا استفاده از حساب شخصی به جای تنخواه یا ویزیتوری یک شرکت اشاره کرد.

یکی از مهم ترین اقداماتی که در زندگی هر فرد به خصوص بازرگانان ضروری است افتتاح حساب بانکی است که بدون این رویه تعامل مالی در معاملات صورت گرفته غیر ممکن می شود. حساب شخصی یک حساب کاربری است که می تواند نه تنها برای یک شهروند بلکه برای یک کارآفرین فردی و همچنین هر ساختار تجاری در یک شرکت مالی ثبت شود. حساب‌های شخصی برای معاملات پولی مختلف توسط شهروندان عادی مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی از لحاظ قانونی استفاده از حساب شخصی برای امور بازرگانی و تجاری، خلاف قانون محسوب می شود. پولشویی، فرار از مالیات و بسیاری از تخلفات از طریق همین اجاره حساب ها شروع می شود.

  • فرق حساب شخصی بانکی  با حساب تجاری چیست؟

صفحه شخصی یا به عبارتی دیگر، حساب یک شرکت یا سازمانی که در بانک اطلاعاتی بانک ایجاد شده است تا معاملات اعتباری و مالی را با این شخص حقوقی خاص ضبط کند. حسابی که با شماره حساب و کارتخوان متصل بوده و با معاملات و انتقالات روزانه همراه است. 

اما در برخی موارد بعضی از بنگاه ها, سازمان ها و شرکت ها حساب های شخصی به اسم کارمندان خود  باز می کنند تا به این عنوان بتوانند به نوعی از زیر مالیات سالیانه خود شانه خالی کنند. گاهی پول‌هایی به حساب‌های اشخاص حقیقی می‌رود که متعلق به خود فرد  نیست و برای یک شرکت اقتصادی جا به جا می شود.

به طور مثال هر فردی که در حال کسب درآمد از راه درست و قانونی است، برای درآمد کسب کرده خود به میزانی که قانون مشخص کرده است موظف به پرداخت مالیات است. حال فردی را در نظر بگیرید که قصد دارد بخشی از درآمد خود را از اداره مالیات پنهان کند! در نتیجه راهی برای پاک کردن ورودی منابع مالی به شرکت خود باز می کند و آن راه همان استفاده از حساب شخصی تنخواه یا ویزیتور استخدامی یک شرکت است.

حساب های شخصی مزایایی دارد که نه تنها می تواند موجب فرار مالیاتی شرکت ها شود بلکه نگهداری این حساب ها نسبت به حساب های شرکتی ارزان تر است.

زمانی که شما حساب های شخص خود رابه شرکت ها واگذار می کنید تا از این طریق به مبادلات تجاری خود بپردازند تا از گردش حساب آن ها بویی برده نشود, ناخوداگاه  چون این حساب به نام شماست سرمایه در گردش حسابتان بالا می رود بنابراین شما جز دسته مرفهان جامعه به حساب می آیید و یارانه ای معیشتی و نقدی شما قطع می شود.

لازم به ذکر است حساب های شرکتی کارت بانکی نداشته و شماره حساب دارند اما در صورتی که شماره کارت داشته باشند کارت به صورت مجازی است؛ یعنی کارت وجود خارجی ندارد.

  • حساب‌های بانکی شخصی و تجاری ازهم تفکیک می شوند

حسین میرزایی سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی  درباره جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری، اظهار کرد: حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹ از یکدیگر جدا خواهند شد. این عملکرد به دلیل شفافیت تراکنش های مالی و شناسایی افرادی است که از پرداخت مالیات حقه خود شانه خالی می کنند.

وی بیان کرد: کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است و افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌شان از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.

میرزایی گفت: جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به زمان زیادی نیاز دارد و تا وقتی که تمام کارهای زیرساختی آن صورت نگیرد، بررسی مجدد اعتراضات نتیجه نخواهد داشت.

  • اجاره دادن حساب های شخصی، جُرم است!

محمد انصاری  در این خصوص اظهار کرد: یکی از راه کارهای موجود برای فرار مالیاتی شرکت ها، استفاده آن ها از حساب های اجاره ای است که  این مسئله غیرقانونی بوده و شرکت ها با استفاده از حساب های بانکی افراد دیگر، اقدام به مبادلات و تراکنش های بانکی می کنند و از این طریق به راحتی از زیر مالیات در میروند.

وی ادامه داد: استفاده از حساب های شخصی افراد یک تخلف چند جانبه است، زیرا این شرکت ها نه تنها مالیات قانونی خود را پرداخت نمی کنند بلکه موجب بر هم زدن تعادل در جامعه می شوند. همچنین  موجب قطع شدن یارانه افراد می شوند اما خود فرد متوجه آن نمی شود.

این کارشناس حوزه بانکی ادامه داد: بانک موظف هستند افراد را ملزم به ارائه صورت حساب ها و درآمدها کند واز شرکت ها ورودی های نقدینگی و خروجی های آن را بخواهد. البته بانک مرکزی اخیرا بخشنامه ای جهت انتقال پول از حسابی به حسابی دیگر ارائه داده است که طی این بخش نامه مشخص میشود انتقال وجه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از حسابی به حسابی دیگر نیازمند ارائه سند مالیاتی آن است.

  • بانک ها استقبالی از جداسازی حساب های بانکی شخصی و حقوقی نکردند

مصطفی عبدلی یکی از کارمندان بانکی  در همین خصوص گفت: بانک ها تاکنون برای جلوگیری از این  روند کاری شرکت های تجاری اقدامی نکرده اند در صورتی می توانند اقدام کنند که بانک مرکزی و اداره مالیات باهم به یک توافق ثابت برسند که این اقدام بانک مرکزی را الزام به گرفتن تعهدنامه های  مرتبطه کند تا از فرارهای مالیاتی بسیار جلوگیری کنند.

در پایان انتظار می رود دولت با نظارت دقیق تر موجب شفافیت حساب های بانکی شخصی و شرکتی شود تا از یک سو از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود و از سویی دیگر آگاهی  مردم نسبت به عواقب اجاره دادن حساب ها و یا خرید و فروش شرکت توسط حساب شخصی بالاتر برود.

کد خبر 497863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی DE ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    اقای عزیز مثل اینکه در ایران نبودید یا از پشت کوه امدید کدامین ادم عاقل یک چنین حساب بانکی می دهد که شما به ان یارانه 45000تومانی بدهید
  • عبدالله بامدی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    12 0
    سلام مسئولین محترم بخدا توی این دنیا به این بزرگی بلانسبت یه خر نداریم چه برسه به حساب بانکی و املاک به قرآن مستاجرم با حقوق بیمه بیکاری با4سرعایله بهتون شبم ماندم
  • مقصود ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    19 0
    شماکه می گویدبرسی حساب های بانکی رایانه کرونا ریخته می شود الان که من به خاطر قرضی که داشتم مجبور شدم پول بهره ای بردارم چک را پاس کنم شما این پول را درآمده واسم حساب کردید نریختید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    16 4
    سخنگوی معیشتی دروغ می گوید پول ملی ایران را به مردم ایران نمی دهند .پس کجا خرج حیف ومیل می کنند ؟ خدا ازتان نگذرد .حق مردم را بدهید .از کرونا بترسید .این بلای جان شماست.
  • حبیب 09306641500 IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    27 0
    والا من که ن کارمندم ن خونه دارم نه بیمه تامین اجتماعی دارم نه از این حسابها دارم نه تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستم و مستاجر هم هستم الانم کلا 12 میلیون پول پیش دارم ک دوماه دیگه باید تخلیه کنم و با این پولی که من دارم فقط میتونم یه چادر بگیرم و تو خیابان بزنم واسه خودم و خانوادمو واسه نان شب هم محتاجم به خداوندی خدا قسم الان درحال حاضر یه هزار تومنی هم من ندارم ولی باز واسم نیومده از این کمک کرونایی و کمک به اقشار کم درامد
  • مهدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    20 0
    سلام،ن ماشین ن خونه دارم یک بچه کوچیک دارم ک یارانه نقدیشم تا الان نریختن ک ۲سالش شده کارگرم هستم ن حساب تجاری دارم چرا برا من معیشتی کرونا نریختن برجی یک میلیون ۸۰۰حقوقم بود الانم ک بیکار شدم .
  • مهدی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    11 0
    سلام .کارگرم با برجی ۱۸۰۰با دوتا بچه خونه اجاره ای ماشینم ندارم چرا معیشتی کرونا برا من نریختن .ب برکت کرونا بیکارم شدم
  • امیر IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    8 0
    با سلام یکی نیست حساب بانکی که سهله شما حتی بهتر میدونید وضعیت مردم چه شکلیه دروغ و دغل پشت سره هم الحمدالله دل مردم کمی خوش بود به این سایت ها یه خبری که لااقل یه جوری حرف حق بزنم اینم که ....
  • جواد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    17 0
    آقا من یک پراید ۸۲ دارم...وبه دعوت دامادم یکباربه آنتالیا رفتم حالا هم فقط یارانه می گیرم...دیگه چیزی به من تعلق نگرفته...
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    7 2
    سلام کلا حرف الکی منی که کارگر فصلی هستم و هیچ کدوم از اینایی که توضیح دادین ندارم چرا برام واریز نشد
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    9 1
    سلام من هیچ سفر خارجی نداشتم هیچ ملکی به نام ندارم فقط یک ماشین پژو که آن را هم فروخته ام ولی سند طرف نزده به اسم بنده می باشد هیچگونه معیشتی شامل حال بنده نشده بیکار هستم و کارگر فصلی هم می‌باشند به کی بگم کجا شکایت ببرم کسی جوابگو نیست09362996045
  • اسد جعفری بریس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    4 1
    سلام سوال بنده اینه می‌توانند بفرماید بنده که ۴سال بیکاری و دارای سه فرزند و دانشجو وخردسال که نیاز مبرم به شیر خشک وپوشاک داره محروم از حتی یارانه وهیچ کمک غذای و معیشتی دریافت نمیکنم درحالی که حتی زیر ۳۰میلیون گردش مالی دارم دلیل کمک نکردن دولت چی ۱۴۶۲۶۱۵۷۶۷ مشخصات و کد ملی را زدم چک کنند
    • رها IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      برای سبدمعیشتی کافیه پلاکو ازنام خودتون ازاد کنید واعتراض بزنین ماکردیم تعلق گرفت
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    5 1
    من تو این وضعیت کجا باید برم اعتراض کنم والا به خدا این پولی که میاد تو حساب من برای قسط وام خونگی من سرپرست خانوارم الانم که بیکار شدم چیکار باید بکنم
  • جمشید IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    7 1
    من سالهاست بیکارم. نه خونه و نه ماشین دارم. نه گردش مالی. نه حساب تجاری. گردش مالیم در ماه 200 هزار تومنه. چطور برای من یارانه کرونا واریز نشده؟!
  • سد ممد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    9 1
    پس چرا به منکه هیچ حساب بانکی به جز یارانه ندارم و فقط یک مراید مدل 93 و یکه خانه ی اجاره ایی در شهر رشت دارم که سه ماه کرایه خانه ندادم و بخاطر کرونا مسافرکشب نمکنم و پول نان شب رو هم ندارم و سوء تغذیه گرفتیم چرا یارانه ی کرونا ندادند نه بینه دارم نه شغل و نه سفر داخلی و خارجی و نه کار .چرا هیچ حمایتی نمیشوم و در سربازی آسیب دیدن و کتفم پلاتین است و نمیتوانم کار سنگین انجام دهم .حاضرم تمام مشخصات و آدرسم را بدهم که پیگیری شود .
  • پرویز شریفی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    6 0
    سلام من کارگری ساده هستم کرایه خانه وقسط بانک بدهکارم و الان حدود۵ماهه بیکارم.دارای همسر ویه پسر هستم.تو بد شرایطی بودم که دولت عزیز برام یارانه کرونا را واریز کرد طوری که این۴۰۰هزار تومان جای۴میلیون تومان را واسم پر کرد.از دولت و مسوولین عزیز ممنونم.
  • DE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    3 0
    شما بگید من کجا برم اعتراض کنم با این وضعیت چرا نباید به من تعلق بگیره چون تو حسابم هر ماه قسط وام میاد بابا والا این وام خونگی منالان بیکارم شدم
  • ناصر IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    همش چرت وپرته منکه حساب اجارای ندارم بخاطرفقرمالی پسرم بعدازازداوجش یارانشوجدانکرده والان بخاطرهمین به منم کمک معیشتی باچیزهای دیگرنمیدن دراصل هرچه پسرم بخشیده دولت دزدیده
  • روح الله اسلامیه IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 1
    سلام.مسافرکش شخصی .از رشت.چرا من نباید حمایت بشم از طرف دولت؟کار که نییست بنزین گرون مسافر کم.دخل و خرج نمیخوره.چنرمین بار دارم پیام میدم.توسراشیبی هستم.یه پراید مدل ۹۱ که همش خرج میاره.چیکار کنم.؟ حمایتی نمیشم.۴۵ یارانه و ۵۵ تومن معیشتی فقط میگیرم.۷۰ هزار تومن فقط تو صادرات دارم.کسی صدای منو میشنوه؟۱۸.۱۱.۱۳۵۷ ۲۵۹۴۳۲۲۷۳۳ روح اله اسلامیه ۰۹۰۵۵۸۶۱۳۵۷ ۰۹۱۱۱۳۷۹۵۶۴
  • مهدی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام چرا به من معیشتی نمی دن درخواست دادم گفتن ۳ ماه پشت سرهم توحسابت ۱۰ میلیون امده اقای مسئول برسی کن ببین بعد سه ماه چقدر بحساب من امده اول ۱۰ میلیون برای یکی دیگه بود که بار واسش جابجا می کردم یه خاور اوراق این همه قمپز نداره
  • سحر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    این چ وضعیع اخه بخاطر ۴ملیونی ک مال قسط وام بوده تو حسابم برام پول کرونا رو نریختن
  • سعید علوی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    پیشنهاد برای مسولان شناسایی طرح حمایت معیشتی دارم اگر دوست داشته باشند و کارشناسی بود عمل کنید همانطور که هر شخصی دارای یک کد ملی اختصاصی است می توانید همان کد ملی به عنوان شماره حساب بانکی افراد در تمام بانک ها باشد شما فقط کافی است که شماره کدملی شخص را وارد کنید کلیه ورودی و خروجی حساب مشخص می شود و دیگر افراد نمی توانند حساب شخصی اضافه ای درست کنند یا اجاره بگیرند در پروسه شرکتها هم می توان عمل کرد
  • اواره IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    اقا من یک پراید هاجبک مدل ۷۵ دارم ولی چق چقیهبه خاطر همین ماشین معشیتیمو قطع کردن اخه این انصافه هیچ در امدی دیگه ندارم
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    شمافرمودین‌به‌اقشار‌کم‌درآمد‌ماکه‌پیش‌رودخانه‌‌هستیم‌ازاقشارکم‌درآمدوکارگری‌وهیچ‌نداریم‌بمون‌هیچ‌تعلق‌نگرفت‌چرابی‌عدالتی؟؟؟ این‌دروغاچیه‌فقط‌میخوان‌بگن‌ماکمک‌میکنیم‌همش‌هم‌دروغ
  • علی رضا IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام من با دوتا بچه بیکار مستاجر ایا سزاوار هستم بسته دریافت نکنم به لطف کرونا همه مردم داریم بدبخت میشیم
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام این حرفا چیه آقا یاخانم وزارت تعاون پس کارش روبلدنیست بیادحساب من وآنچه که دارم روبریزن رودایره نه حقکق بگیرم نه بیمه دارم نه یه مترملک دارم بی تعارف بگید پولاروکجاحرج میکنیدکه این توضیحات غیرمنطقی رومکتوب میکنید.خیلی ها عین بنده هستند وبنده میدونم ریالی نگرفتن.
  • اصغر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 1
    سلام من راننده نیسانم که سرویسی کارمیکنم الان دوماهه خونه بس نشستم معیشتی کرونا هم نمیدن از کجا بیارم بخورم مریضی زمینه ای هم دارم هرماه ۱۵۰۰۰۰۰تومن پول قرصامه همسرم هم متل خودمه مریضه شما بگین چکارکنم
  • محمد صادق ضیایی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    من بخاطرمشکلات نخاعی وشکستگی مهرهای کم گوشه خانه افتادم وبا۵سرعایله ومستاجری وسربار بودن خانواده بایه مستمری کم کمیت ه امدادکه پول داروم نمشه ماندم چه کنم شماروخدایارانه که ندادین حداقل وام شامل مابشه یاکمکی کنید
  • خضر نصیبی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام من نه یارانه میگرم نه یارانه معیشتی ثبت نام هم کردم ولی هیچی جوابی برام نیامدی شاگردی قهوه خانه هستم روزی 20هزارتومان پول میگرم گفتم از موقع که کرونا آمده بیکارم گفتم کمکم کنید ممنون میشم
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام.مامانم سرپرست خانواده س ن کمک معیشتی ن یارانه کرونا بهش تعلق نگرفته خیلی احتیاج داره لطفا دقیق تر رسیدگی شود.ممنونم
  • مهدی دنیایی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    با سلام ، من تا بحال دو بار ورشکست شدم ، حتی به خاطر بدهی زندان هم رفته ام، که مدارک موجوده ، یکدستگاه کامیون لزنینگی داشتم که به یک نفر از خدا بیخبر اجاره دادم ، خلاف کرده اونم مصادره کردند ، الان برای دو شرکت کار میکنم با سه فرزند محصل، نه ماشین ، نه خونه ، و مقداری بدهی هیچی ندارم ، از بسته حمایتی هم خبری نیست ، خدا از تقصیراتشون نگذره، این حرف و قولا همش دروغه
  • عباسی US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام : من بهمن ماه برای نمایشگاهی که کمیته امداد دراختیارم گذاشت کلی شیرینی خونگی تولید کردم که فقط یک روز تونستم کمی ازاترا بفروشم وبعلت کرونا عمده شیرینیها رودستم ماند وبخدا خیلی از آنرا به هرکی رسیدم صلواتی دادم تا برکت خدا خراب نشود ومن وبچه هام شب عیدی بدون آذوغه وبدون پول وبا کرایه عقب افتاده مواجه شدیم ویک فرزندم که کمک خرجم هست غرفه اجاره ای داشت تعطیله وچکهاش برگشت خورده نه وامی به ما دادن نه ضرر وزیان کرونا واقعا نمیدانم چه خاکی تو سرم بریزم.
  • محمدرضامینایی ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    با عرض سلام وادب من یک کارگرم ماشین ندارم بیمه ندارم کارمند نیستم دوتا بچه مدرسه ای دارم ماهی 1500 درآمد داشتم که اونم قطع شده بنظرتون از دیوار کی بالا برم یا جیب کیو ببرم با این وضع کرونایی که همشون خالیه یکی من خودم فقط یارانه به من تعلق گرفته معیشتی نه یارانه کرونایی
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    والا من راننده اسنپم باگران شدن بنزینم فقط برادولت کارمیکنم‌ روزی ۱۲۰کارمیکنم ۹۰تومنشو پول بنزین میدم یارانه کرونایی هم تعلق نمیگیره همسایه دارم مواد فروشه براانانفری ۲۰۰ هزار کمکی ریختن
  • ابراهیمی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    باعرض سلام یه جوری میگه که انگارکل قشرضعیف حساباشون را اجاره میدن ،شایدتوی جامعه یک درصد این کاررابکنند بایددولت هوای مردم راداشته باشد ،مردم خیلی توفشارند
  • حسين IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    با سلام ما يک خانواده سه نفره هستم چهار پنج ساله کار ندارم وپول پيش خانه ندارم در اين چند سال به سختي زندگيمون ميگذره نه حساب بانکي نه پولي دارم فقط يارانه به حساب من مياد خواهشا ترتيبي بديد به ما يارانه کرونا تعلق بگيره تو خرج خوردوخوراک وپوشک بچم ماندم تورو خدا کمکمون کنيد ممنون از شما
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام من ی خانم ۴۶ساله که نه بیمه دارم و نه ازجایی تامین بشم و کارگر روز مزدی که بخاطر کرونا دوماه بیکارم چرا بهم این وام کرونا و یا طرح معیشتی کرونا بهم تعلق نگرفته تورو خدا اینجوری نکنین باید برم دزدی یا کار خلاف که بتونم خرج نونمو درارم والله بخدا اگه جون داشتم شاید اینکارو بگن انجام بدم
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    خدایی ازکل مطلب بالا ابی برای این مردم محروم ونجیب گرم شد؟